Aktualno

LEGO KLUB

KREPIMO SODELOVANJE, SE UČIMO KOMUNIKACIJE IN SOCIALNIH VEŠČIN, GRADIMO PRIJATELJSTVA 

vse to in še mnogo več na terapevtskih delavnicah LEGO kluba.

OTROCI: 6 do 8 let in 9 do 11 let, vzporedno bosta potekali obe skupini. 

KDAJ: petek 5. 4. (16h do 18h) in sobota 6. 4. 2024 (9h do 11h) ali

            petek 17.5. (16h do 18h) in sobota 18. 5. 2024 (9h do 11h) ali

            petek 14. 6. (16h do 18h) in sobota 15. 6. 2024 (9h do 11h).

KJE: Center Liberi, Ul. Bratov Babnik 10, 1000 Ljubljana.

CENA DVODNEVNE DELAVNICE: 80 EUR.

PRIJAVE NA: andreja.jas@center-liberi.si

Terapevtsko delo z LEGO kockami je sodobni igralni terapevtski pristop, ki ga je uvedel Dr. Dan LeGoff, pediater in nevropsiholog. Ta pristop uporablja kocke kot orodje za spodbujanje komunikacije, ustvarjalnosti, socialnih veščin, čustvenega izražanja in motoričnih spretnosti.

Kako poteka LEGO klub?

Otroci sodelujejo pri gradnji modelov iz kock skozi izmenjave različnih vlog ali kot skupina prosto gradijo različne strukture po skupnem dogovoru. Usposobljeni terapevt spremlja njihovo interakcijo in usmerja potek igre, pri čemer tudi skrbi za varno, zaupno in pozitivno naravnano vzdušje. 

Aktivnosti v klubu pri posamezniku krepijo področja: 

  • socialnih veščin,
  • izražanja čustev,
  • čustvene regulacije,
  • komunikacije,
  • samozavesti,
  • iskanja rešitev v timskem duhu,
  • vrstniških odnosov. 

Tovrstno delo ponuja skupni interes in osredotočenost udeležencev, kar lahko pomaga vzpostaviti prijateljske odnose in premagati socialne ovire.

LEGO klub vodiva certificirani psihoterapevtki z dolgoletnimi izkušnjami na področju dela z otroki in mladostniki:

  • Mateja Koloini, specialna pedagoginja, psihoterapevtka, supervizorka.
  • Andreja Barbara Jaš, psihologinja, psihoterapevtka, supervizorka.

PSIHOTERAPIJA OTROK IN MLADOSTNIKOV: VPIS V PROGRAM NTENZIVNEGA IZOBRAŽEVANJA S SUPERVIZIJO - PODALJŠAN VPIS DO 31. 1. 2024.

Vodji izobraževanja:
Irena Valdes, likovna terapevtka, supervizorka
Andreja Barbara Jaš, univ. dipl. psihologinja, psihoterapevtka, supervizorka

V želji po izboljšanju stanja v Sloveniji na področju psihoterapije otrok in mladostnikov, kjer so čakalne dobe občutno predolge, smo v medinstitucionalni organizaciji centrov za psihoterapijo otrok in mladostnikov Univerze Sigmunda Freuda, podružnica Ljubljana, Centra Obelisk in Centra Liberi pripravili intenzivno izobraževanje, s katerim želimo dati prispevek k izboljšanju tega skrb vzbujajočega stanja.

Ob aktualnih teoretičnih vsebinah je osrednji del izobraževanja namenjen spodbujanju razvijanja svetovalne in terapevtske prakse pod okriljem izbranega supervizorja. Predavatelji so aktivni in priznani psihoterapevti z dolgoletno terapevtsko in supervizijsko prakso na področju dela z otroki in mladostniki. Uspešno opravljeno usposabljanje prinese naziv svetovalca I. stopnje za otroke in mladostnike z možnostjo nadgradnje do naziva psihoterapevta.

Izobraževanje je namenjeno psihoterapevtom, študentom, specializantom in edukantom psihoterapije ter psihiatrom, psihologom, socialnim delavcem, socialnim pedagogom, zdravnikom, svetovalnim delavcem, vzgojiteljem in psihosocialnim svetovalcem z opravljenimi diferencialnimi vsebinami s področja psihoterapevtske propedevtike. Udeleženec lahko vzporedno z izobraževanjem opravlja tudi diferencialni program iz psihoterapevtske propedevtike.

PARTNERJI PROJEKTA

SKUPINA ZA STARŠE

Še zadnjič, v tem koledarskem letu, vljudno vabljeni na skupino za starše, ki bo v četrtek 21.12.2023 od 18. do 19.30 ure.

SKUPINA ZA STARŠE – SREČA, KOMPROMISI, VZGOJA ZA ŽIVLJENJE

Tokrat bomo govorili o sreči, kompromisih in vzgoji za življenje. O tem, kako je vzgoja postala predvsem domena odnosov in ljubezni in kako to danes razumemo kot pogoj za kvalitetno starševstvo. Starši se večkrat ujamemo v misel, da je naša naloga poskrbeti za srečno otroštvo in dobro počutje naših otrok. Ob tem pa se postavlja vprašanje, če sta sreča in ugodje v otroštvu res dovolj dobra pogoja za srečno odraslost.

Na našem srečanju se bomo ukvarjali z vprašanjem kaj je sreča in kako jo lahko prenesemo na otroke. Od kod nam staršem prepričanja o sreči? Ali so otroci v svetu brez konfliktov srečni? Ali so lahko otroci srečni tudi takrat, ko so postavljeni pred zahteve in naloge? Zanimalo nas bo kakšna je vloga nas staršev pri tem, da otroci občutijo srečo. Kakšna je naša odgovornost, kako lahko vzgajamo naše otroke v srečne odrasle in pri čem smo nemočni.

Srečanje bova vodila terapevta z bogatimi izkušnjami dela z otroki in mladostniki:

  • Andreja Barbara Jaš, univ. dipl. psih., specialistka zakonske in družinske terapije, supervizorka, učna terapevtka, predavateljica in
  • Damjan Habe, socialni pedagog, svetovalni delavec za otroke in mladostnike, praktik transakcijske analize, predavatelj.

Cena srečanja je 30€/osebo /srečanje.

Prijave: andreja.jas@center-liberi.si

Zaradi načina dela je število udeležencev omejeno, zato vas prosimo, da se na predavanje prijavite. S plačilom kotizacije si zagotovite mesto na skupini.

Veseliva se srečanja z vami.
Damjan Habe in Andreja B. Jaš

 

Andreja Barbara Jaš, intervju v časopisu NEDELO

POČITNICE MALO DRUGAČE

Dragi starši in otroci. Vabimo na preživljanje počitnic malo drugače. V družbi vrstnikov, kreativno, zabavno in hkrati poučno.

Družba vrstnikov, ustvarjalne igre, delavnice spoznavanja sebe in drugih, vrstniška mediacija in tehnike sproščanja.

Informacije in prijave na: andreja.jas@center-liberi.si

OTROCI OD 7 DO 11 LET (29.6. do 3.7.2020)

Skozi igro z vrstniki, kreativne tehnike in socialne igre bomo krepili svoje socialne spretnosti, se urili v konstruktivni komunikaciji in v reševanju konfliktov, se sproščali s sprostitvenimi tehnikami in krepili svojo pozitivno podobo o sebi. Ob tem se bomo neizmerno zabavali.

Od 8h do 14h. Zajtrk, sadje in topla malica vključena. S seboj prineseš copate in blazino za vadbo (armafleks)

Cena: 160 EUR.

MLADOSTNIKI OD 14 DO 17 LET (6.7. do 9.7.2020)

V družbi vrstnikov bomo s kreativnimi pristopi odkrivali kdo smo, raziskovali težave mladostnikov, krepili pozitivno podobo o sebi, se učili konstruktivne komunikacije in reševanja konfliktov, vrstniške mediacije ter se sproščali s sprostitvenimi tehnikami. Ob tem bomo neizmerno uživali.

Od 9h do 14h. Zajtrk, sadje in topla malica vključena. S seboj prineseš copate in blazino za vadbo (armafleks).

Cena: 130 EUR.

Za otroke in starše. Pravljica Ostanite doma superjunaki.

Pravljica je v angleškem jeziku, zraven posameznega teksta lahko klikneš kvadratek in prikaže se slovenski prevod.

Kako naj družina živi in preživi v času izolacije?

Nagle življenjske  spremembe, ki smo jih zaradi širjenja okužbe s koronavirusom COVID-19 deležni v zadnjih dneh, predstavljajo za vsakega izmed nas poseben izziv. Znašli smo se v situaciji, ko delamo od doma, se od doma šolamo, skupaj preživljamo čas s člani ožje družine v samoizolaciji od drugih ljudi, od družbe, prijateljev, morda je kdo tudi zbolel. 

Za marsikoga to obdobje ne predstavlja samo preizkušnje za telesno zdravje, pač pa posega na področje duševnega zdravja, medsebojnih odnosov, dela,...

Marsikdo se sooča s tesnobo, tudi eksistencialnim strahom, saj je ostal brez dela, prihodnost pa je vsaj zaenkrat še precej negotova. V družinah, kjer so odnosi že sicer na preizkušnji in stiske pogoste, je to še posebej težko. V času, ko smo doma v izolaciji, v ospredje prihaja vsebina našega življenja. Koliko se med seboj vidimo, čutimo, kako in koliko se pogovarjamo. V ospredje pride vsebina odnosa med partnerjema, med otroci in starši, med sorojenci. Pokaže se koliko smo starši otrokom na razpolago v čustvenem smislu ali smo tam samo v fizično. 

Elektronske naprave so sicer dober blažilec čustvene stiske in nadomestek za čustveno praznino, vendar za zelo kratek čas in naredijo več škode kot koristi. Zaradi umikanja v virtualni svet, otroci vedno bolj občutijo osamljenost in notranjo praznino, so zdolgočaseni in ne vidijo več smisla v stvareh, ki so jih prej zanimale ali smisla v življenju nasploh.

Čeprav ima kriza s katero se soočamo več plasti, lahko po drugi strani prinese tudi pozitivne vidike in nove priložnosti. To obdobje je ključno za to, da v svojem življenju spremenimo marsikaj na bolje. Sicer še vedno lahko sedimo pred zasloni, se predajamo delu, hodimo eden mimo drugega in živimo tako kot do sedaj in tvegamo naše odnose ter zadovoljstvo v življenju ali pa za spremembo odložimo naše naprave in se vprašajmo kaj nam je v življenju pomembno, kaj nas osrečuje, kakšen mamo odnos do sebe, do drugih, do dela, do življenja, kakšne vrednote razvijamo, jih živimo ter predajamo naprej našim otrokom, kakšen stik imamo z našimi otroki in ali ga moramo najti na novo oz. kako ga lahko okrepimo, ter kako lahko našim odnosom damo večji smisel. Morda je to tudi čas, ko bomo nekatere odnose končali, saj bomo spoznali, da nimajo skupne prihodnosti. Nič zato, bomo pa s tem dali prostor za nove, upam,  bolj kvalitetne odnose. 

Sedaj imamo priložnost in čas, da se bolj povežemo, najdemo čas tudi zase, za stvari in zanimanja za katere nam je sicer zmanjkovalo časa ali smo jih prelagali za kasneje (igra, branje, pogovori,…). Bodimo drug z drugim, takšni kot smo, pristni. 

Kako ravnati v situaciji izolacije?

  1. Organizirajmo si dan, naredimo si rutino

Ker mora veliko staršev delati od doma, ob tem pa še poskrbeti za otroke, obroke in gospodinjska opravila, je pomembno, da si ustrezno organiziramo čas in naredimo rutino. Struktura nam namreč vsem skupaj daje občutek varnosti in občutek, da obvladujemo situacijo.  Npr. vstajanje, zajtrk, delo za šolo in službo, kosilo, popoldan prosti čas, čas za skupno druženje in aktivnosti v naravi vstran od drugih, večerja, spanje. Če sta starša oba, naj se dogovorita in si izmenjata skrb za otroke in delo za službo. Kjer je starš eden, naj si ta postavi priuritete in urnik.

Šoloobvezni otroci naj sledijo urniku, ki ga imajo v šoli po dnevih, popoldan, če je le mogoče pojdimo na svež zrak, si namenimo čas za skupno druženje, za pogovore.  Ne pozabimo na medsebojno pomoč pri gospodinjskih opravilih, saj se bodo tako tudi otroci počutili koristne. Če so vaši otroci ali mladostniki uporabniki elektronskih naprav, naj bo uporaba le teh omejena n naj bo namenjena stiku s prijatelji, sošolci. Skupaj določite čas, ki ga bo otrok preživel na telefonu, računalniku ali tablici.

  1. Poskrbimo zase

Skrb zase pomeni, da se umirimo, poskrbimo za svoje psihofizično počutje, razbistrimo misli. Če nas kopica informacij  in sporočil iz različnih medijev in družbenih omrežij plaši in nam povzroča strahove in stisko, se od tega umaknimo ali informacije omejimo. Zaupajmo organom, ki skrbijo za to, da se bodo stvari uredile. Najdimo si miren prostor za meditacijo, za razmislek, za knjigo, za to, da smo sami s seboj, za sprehod v naravi ali kakšno drugo vadbo. Dejstvo je namreč, da svoj nemir prenašamo v odnose, med partnerja in otroke. 

  1. Z otroki se pogovarjajmo o nastali situaciji in o njihovih občutkih

Nujno in prav je, da se z otroki pogovarjamo o tem kaj se trenutno dogaja v državi. Zakaj nimajo šole in vrtca, zakaj moramo biti doma, zakaj se ne moremo družiti s prijatelji in sorodniki, zakaj lahko v trgovino odhaja samo eden od staršev. Tisti starši, ki v teh razmerah odhajate na delo,  jim povejte kakšno delo opravljate in zakaj je pomembno, da vi odhajate na delo, drugi pa so doma. Seveda se z otroki pogovorimo na miren način, brez dramatiziranja in seveda njihovi starosti primerno. Naj nam tudi oni povedo o čem razmišljajo, kako se ob tem počutijo in ali imajo kakšne skrbi. Vprašajmo jih kako se počutijo. Ker zlasti mlajši še nimajo besed za občutja, jim pomagajmo čustva ubesediti. Povejmo jim, da je to kar čutijo normalno in da se tudi mi odrasli kdaj počutimo tako.

Pojasnimo jim, da je to trenutna situacija, da ne bo vedno tako in da zaupamo ljudem, ki skrbijo za to, da se bodo stvari uredile. Priporočljivo je tudi, da otroke ne izpostavljamo novicam po televiziji in spletu, saj jim te lahko vzbujajo samo strah. Naj bodo seznanjeni s starosti primernimi informacijami. Npr., da koronavirus povzroča bolezen, ki se hitro širi in kako ob tem ravnamo, da preprečimo njeno širjenje (smo doma, redno skrbimo za higieno, se ne družimo s prijatelji, da trenutno ne odhajamo na obisk k babici in dedku,…).

  1. Namenimo čas eden drugemu

Sedaj imamo priložnost in čas, da si res namenimo več časa, se crkljamo, se igramo, skupaj kaj počnemo. Nikar ne mašimo našega prostega časa z elektronskimi napravami. Počnimo stvari za katere nam sicer zmanjka časa, se kaj skupaj naučimo, kuhajmo, pečimo, ustvarjajmo.

  1. Naj imajo tudi otroci možnost umika 

Kljub vsemu naštetemu, pa ne pozabimo, da tudi otroci, tako kot mi, potrebujejo odmik in čas samo zase, za svojo igro. Le tega jim omogočimo. Naj se umaknejo v svoj prostor, se tam igrajo ali počnejo kar jih pomirja. Mladostnikom dovolimo, da se umaknejo v svojo sobo, pa tudi če tam samo ležijo na postelji in ne delajo nič. Samo, da to ne traja cel dan. Omogočimo jim tudi stik s sošolci, prijatelji preko telefona.

Na koncu pa, za vse skupaj je pomembno, da čas in situacijo v kateri smo se znašli izkoristimo pozitivno in pridemo iz nje močnejši in boljši. 

Otroci in družina v situaciji širjenja koronavirusa covid-19.

Ob naglem širjenju okužb s koronavirusom smo se znašli v situaciji, ki nam je mnogim obrnila življenje na glavo. Spremenil se je naš življenjski ritem, ostajamo doma, se ne družimo s prijatelji, ne odhajamo na nam ljube aktivnosti, na igrišče, starši in šolarji delamo od doma, veliko staršev pa s strahom in požrtvovalnostjo odhaja na delo in pomaga vsem, ki potrebujejo pomoč.

S spremembami vsakdana pa so obremenjeni tudi naši otroci. Težko razumejo informacije, ki nam jih posredujejo mediji. Vsekakor pa dobro občutijo vzdušje, ki je prisotno v družinah in v družbi nasploh. Nelagodje in zaskrbljenost bodo zlasti pri starejših otrocih spremljala številna vprašanja. Zakaj ne moremo k prijateljem, v vrtec ali šolo, k babici, na igrišče,… Predvsem mlajši otroci bodo svojo nelagodje in zaskrbljenost kazali z vedenjem. Lahko bodo nemirni, jokavi, iskali bodo pozornost, lahko bodo imeli tudi težave s spanjem. 

Kaj lahko oz. moramo storiti starši, da bo stiska otroka manjša?

Z otroki se pogovarjajmo in jim razložimo, da se zaradi virusa trenutno ne moremo poljubljati, objemati, se družiti s prijatelji in s starimi starši. Povejmo jim, da verjamemo in zaupamo tistim, ki skrbijo za nas in delajo vse kar lahko, da bo naše življenje spet takšno kot je bilo. Povejmo jim tudi, da smo pomembni tudi sami, da se držimo navodil in tako pripomoremo k temu, da se virus ne širi.

V dneh, ko bodo otroci doma, poiščite dejavnosti, ki jih imajo otroci radi in za katere vam velikokrat zmanjka časa. Ustvarjajte, poiščite pospravljene ali dolgo že neuporabljene igrače, skupaj si oglejte kak otroški film ali predstavo, pobrskajte po starih albumih ali fotografijah, ki jih hranite na računalniku in obujajte spomine,…

Ker bodo šoloobvezni otroci deležni šolanja na daljavo, jim razložite kaj to pomeni in kako se ga boste skupaj lotili. Skupaj z otrokom naredite urnik dela, najbolje bo, da se držite kar urnika šole. Ker bo zlasti za mlajše otroke ta način dela nekaj povsem novega, bodo potrebovali vašo pomoč, predvsem pri razlagi snovi.

Posebno skrb namenite pogovoru z mladostniki. Le ti že po naravi razmišljajo na način, da se njim ne more zgoditi nič in se posledično lahko vedejo tvegano. Priporočam, da skupaj preberete pismo mladih zdravnikov in pediatrov, ki ga najdete na sledeči povezavi https://onaplus.delo.si/koronavirus-zaskrbljeni-zdravniki-opozarjajo-slovenske-dijake-in-studente.

Kako otroku na praktičen način razložiti kako se lahko okužimo z virusi in zakaj je pomembno, da si peremo roke